Friday, 12 October 2012

~PMR~

Assalamualaikum w.b.t.........



Hai ebelibadi...
Dah lama Fatini tak p0st dalam bel0g nie...
Windunyee.....
*aik,, seminggu tu lama ke??? entah apa2 entah.. l0l...

Cer k0rang teng0k p0st utk kali nie...
*hermm... ada apa dengan Pmr???
 tak ada pape... saje jer..
Sebenarnya,, Fatini n0p cerita tentang apa yang Fatini telah lakukan,
sepanjang PMR sedang dijalankan....

Sek0lah Fatini ada 3 bangunan...
Bl0k A,B dan C..
kelas Fatini dekat Bl0k C...
Memandangkan Bl0k C terpaksa digunakan untuk Pmr,,
s0 Fatini dan penghuni kelas 1 Khadijah 4(my classr00m) terpaksa berpindah ke Dewan Asma'..

Dewan nie best...
Ada air-c0nd,, tempatnya luas,, dan macam-macamlah...
tapi yang paling penting,,
Dewan nie terletak betul-betul di atas kantin....
S0,, fatini b0leh turun awal untuk membeli makanan...
tak perlu lah berebut dengan 2000 0rang manusia..

Tapi,, bukan kelas fatini jer yang duk kat dewan tu...
Kelas Fatini terpaksa berk0ngsi dengan kelas sebelah,,
iaitu 1 Khadijah 3...
memang riuh - rendah lha jadinya...

Kelas 1K4 dan 1K3 duduk kat Dewan Asma' hanya selama 2 ariy sahaja,
iatu Selasa dan Rabu,....
Hari Khamis kelas kami (1K4 dan 1K3) berpindah pula ke masjid aspuri.....
kami semua dah macam manusia zaman prasejarah...
asyik hidup berpindah randah jer...hahah...

Duduk di masjid aspuri lebih lapang dan tenang...
tak der riuh - rendah macam dekat dewan asma'...
Almaklumlah,,kita kena jaga adab2 dalam masjid...
berbuat bising dalam masjid umpama "anjing menyalak dalam majlis"...
Fatini tak nak jadi anjing...hahahxxx...

Alhamdulillah.. Fatini rasa ser0n0k sangat duk kat masjid aspuri..
Walaupun hanya sehari,, tapi itu dah cukup bermakna.
Fatini dapat s0lat sunat dhuha and s0lat sunat Hajat...
Lapang hati..huhu.

Dengan perasaan tak malu,,
Fatini nak buat pengakuan,,
itulah kali pertama Fatini s0lat sunat Dhuha...

thank y0u Ustazah Rohani..
sbab ajar Fatini s0lat sunat Dhuha...
0h yer... Fatini jugak sempat s0lat Z0h0r tepat pada waktunya..
selalunya,, Fatini akan s0lat Z0h0r pada pukul 3 setengah petang..'

*iye ker dy0 nie?? b0leh percaya ker??
x percaya???x percaya sudah .. y0u can g0....
Fatini balik sek0lah pukul 2...
bas sampai dalam pukul 2-2.30 petang....
sampai rumah dalam 3.30....
tu yang sembahyang lambat tu....

0klah.. itu jer untuk kali nie...
Insya allah kalau dipanjangkan umur,, Fatini akan p0st lagi..
D0akan Fatini selamat dunia dan akhirat ..Amin..
Assalamualaikum....

Kawan Fatini kata,, gaya Fatini membahasakan diri dengan nama 'Fatini' dalam bl0g nie,,x kena dengan jiwa Fatini...Entah ape2 lah dy0rang nie... suka hatilah nak guna aku ke, i ke, fatini ke, apa ke... this is my bl0g.. my bl0g my style... Astaghfirullahalazim....

No comments:

Post a Comment