Friday, 26 October 2012

~jumpa kawan lama~

hye,, assalamualaikum y0u alls...*gediks weyh



Alhamdulillah..
fatini bersyukur sangat sebab Allah dah temukan balik dengan best friend fatini...
Dekat 5 tahun Fatini tak jumpa dye... *rindu si0t.

Bayangkan, sejak kami 4/5 tahun kami berkawan,,
tapi bila masuk darjah 3,,
dy0 pun pindah ..
Fatini menangis s0rang2...

Tapi Fatini percaya,,
ajal, maut, pertemuan, perpisahan,,
semua di tangan Allah...
Dan buktinya Allah perkenankan d0a Fatini..

Apa2 p0n, alhamdulillah..
Memandangkan Ariey nie Ariey Raye,,
Fatini n0p ucap,
SElamat ARiey Rayer...

Bye,, ASsalamualaikum...
best bet0l teng0p 0rang sembelih lembu tadi... best lha lembu tu,, bley masuk syurga...

Thursday, 25 October 2012

~kasih ayah~

Assalamualaikum guys....


encem x kartun kat atas nie??? encem kan...
yang pastinya,, ianya x de kena mengena dengan p0st kali nie...

tajuk p0st untuk kali ini ialah Kasih Ayah...
Herm,, macam mana nak mula erk??
haa,, citer nie terjadi kat Fatini sendiri tau...tiada c0py paste dari citer 0rang lain...heheh

petang semalam,,lepas Fatini turun dari bas,,
Fatini p0n jalan tangan kaki untuk balik ke rumah...
Masa d0p tengah sy0k teng0k pemandangan kat tepi jalan tu,,
barulah Fatini teringat,,bahawasanya Fatini tertinggal FAIL dalam bas....

0h My English!!
Kalau lha fail tu tak de mende,, Fatini x kisah p0n..
Fatini b0leh je ambil nanti ariey Selasa depan...
Ye lha kan.. sek0lah Fatini cuti 5 days....
sebelum terlupa,, SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA!!!
tapi n0p buat macam mana,dalam fail tu ada kertas PBS...
oh my...

0k,, back t0 the st0ry...
Sampai dkat umah,, fatini terus call kawan mintak n0 driver bas tu...
kit0rang panggil driver bus tu pak cik li...
tapi ada gak yang panggil cik li jer...

Lepas dapat n0 tu,,
Fatini terus call cik li....
cik li suruh tunggu kat Kedai Lalat.. nasib baik dekat umah Fatini...
teng0p jam dulu...
0h my g0d... dalam 10 minit lagi cik li sampai ..

Fatini p0n g la kat abah Fatini..
Teng0p2,, abah fatini tengah tid0ww....
Sian pl0p rasanya...
herm ,, n0p kejut ke tak,erk??
kalau tak dikejut,,, macam mana dengan fail Fatini??
kalau dikejutkan,, rasa cam penting diri sendiri lha pl0p...
0h tidak,, aku dalam dilema....

Fatini terpaksa kejutkan abah Fatini walaupun tahu abah Fatini tengah letih....
Sampai je kat Kedai Lalat tu,,
Fatini dan abah Fatini tunggu lha kat satu tempat ...
5 minit kemudian barulah Bas tu sampai...

Yeay,, Fail ku dah tiba.... mwahahaha...
Sampai je kat umah,, Abah Fatini p0n sambung tid0w...
Rasa bersalah sangat...
kenapalah Fatini nie "tebolah" sangat...*org Kelantan maybe faham...

M0ral 0f the sto0ry:
Ibu dan Ayah sanggup buat apa saja untuk anaknya....
tapi adakah kita,sebagai anaknya sanggup buat apa saja untuk mereka...
herm,,...Pikirlah sendiri...

Kejap lagi n0p balik kampung kat Ayer Lanas , Jeli... tak sabar n0p teng0p warga kampung sembelih lembu.... dah lama tak makan sup perut.. my fav0urite tu.... Selamat Ariey Raya untuk k0rang semua!!!!

Monday, 15 October 2012

Study, Study, Study!!!!!!

Assalamualaikum w.b.t,,



hai ebelibadi,,
minggu depan, Isnin, 22/10..
final exam akan berlangsung...
herm,, banyak nya n0p kena membaca,, had0ii...
Bukan setakat memabaca,, n0p kena menghafal,, dan macam2lah...
ada yang kena latihan tangan ...
c0nt0hny0,, buat KHAT....

Fatini akan periksa sebanya 21 subjek...
Banyak ker???
Banyak lha juga tapi "ALAH BIASA TEGAL BIASA"

Nampaknya,, azan maghrib dah berbunyik dah tu...
s0,, sampai disini jelah p0st kali nie..
d0akan Fatini berjaya ,k...
Insyaallah,, usaha+d0a+tawakkal+akhlak mulia = KEJAYAAN..
Fatini akan d0akan k0rang jugak...

l0ts 0f l0ve,,
FATINI <3

Ekceli,, periksa akan berlangsung pada 21/10.. tapi,, alhamdulillah,, disebabkan Kelantan berjaya ke final (Piala Malaysia), kit0rang dapat cuti...Yeay,, kita enj0y... b0leh ambik peluang menghafal..alhamdulillah... Sem0ga Kelantan berjaya mendapat kejuaraan treble...Amin...

Friday, 12 October 2012

~PMR~

Assalamualaikum w.b.t.........



Hai ebelibadi...
Dah lama Fatini tak p0st dalam bel0g nie...
Windunyee.....
*aik,, seminggu tu lama ke??? entah apa2 entah.. l0l...

Cer k0rang teng0k p0st utk kali nie...
*hermm... ada apa dengan Pmr???
 tak ada pape... saje jer..
Sebenarnya,, Fatini n0p cerita tentang apa yang Fatini telah lakukan,
sepanjang PMR sedang dijalankan....

Sek0lah Fatini ada 3 bangunan...
Bl0k A,B dan C..
kelas Fatini dekat Bl0k C...
Memandangkan Bl0k C terpaksa digunakan untuk Pmr,,
s0 Fatini dan penghuni kelas 1 Khadijah 4(my classr00m) terpaksa berpindah ke Dewan Asma'..

Dewan nie best...
Ada air-c0nd,, tempatnya luas,, dan macam-macamlah...
tapi yang paling penting,,
Dewan nie terletak betul-betul di atas kantin....
S0,, fatini b0leh turun awal untuk membeli makanan...
tak perlu lah berebut dengan 2000 0rang manusia..

Tapi,, bukan kelas fatini jer yang duk kat dewan tu...
Kelas Fatini terpaksa berk0ngsi dengan kelas sebelah,,
iaitu 1 Khadijah 3...
memang riuh - rendah lha jadinya...

Kelas 1K4 dan 1K3 duduk kat Dewan Asma' hanya selama 2 ariy sahaja,
iatu Selasa dan Rabu,....
Hari Khamis kelas kami (1K4 dan 1K3) berpindah pula ke masjid aspuri.....
kami semua dah macam manusia zaman prasejarah...
asyik hidup berpindah randah jer...hahah...

Duduk di masjid aspuri lebih lapang dan tenang...
tak der riuh - rendah macam dekat dewan asma'...
Almaklumlah,,kita kena jaga adab2 dalam masjid...
berbuat bising dalam masjid umpama "anjing menyalak dalam majlis"...
Fatini tak nak jadi anjing...hahahxxx...

Alhamdulillah.. Fatini rasa ser0n0k sangat duk kat masjid aspuri..
Walaupun hanya sehari,, tapi itu dah cukup bermakna.
Fatini dapat s0lat sunat dhuha and s0lat sunat Hajat...
Lapang hati..huhu.

Dengan perasaan tak malu,,
Fatini nak buat pengakuan,,
itulah kali pertama Fatini s0lat sunat Dhuha...

thank y0u Ustazah Rohani..
sbab ajar Fatini s0lat sunat Dhuha...
0h yer... Fatini jugak sempat s0lat Z0h0r tepat pada waktunya..
selalunya,, Fatini akan s0lat Z0h0r pada pukul 3 setengah petang..'

*iye ker dy0 nie?? b0leh percaya ker??
x percaya???x percaya sudah .. y0u can g0....
Fatini balik sek0lah pukul 2...
bas sampai dalam pukul 2-2.30 petang....
sampai rumah dalam 3.30....
tu yang sembahyang lambat tu....

0klah.. itu jer untuk kali nie...
Insya allah kalau dipanjangkan umur,, Fatini akan p0st lagi..
D0akan Fatini selamat dunia dan akhirat ..Amin..
Assalamualaikum....

Kawan Fatini kata,, gaya Fatini membahasakan diri dengan nama 'Fatini' dalam bl0g nie,,x kena dengan jiwa Fatini...Entah ape2 lah dy0rang nie... suka hatilah nak guna aku ke, i ke, fatini ke, apa ke... this is my bl0g.. my bl0g my style... Astaghfirullahalazim....